Advergaming

Oceń ten artykuł
(1 głos)
Advergaming Źródło: t-k.pl

Advergaming to techniki marketingowe, polegające na tworzeniu gier na potrzeby marek oraz zamieszczanie ich w Internecie. Istotą działania advergamingu jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców z przekazem reklamowym marki lub produktu poprzez zapewnienie im rozrywki i przyjemności w postaci internetowych gier reklamowych.

Advergaming jest dynamicznie rozwijającym się elementem marketingu mobilnego i zyskuje na popularności wśród marketerów praktycznie każdej branży.

Funkcje advergamingu:

  • > Informowanie o nowym produkcie bądź marce
    > Kreowanie i wzmacnianie pozytywnego wizerunku firmy
    > Zwiększanie znajomości marki
    > Wsparcie kampanii reklamowych
    > Baza dla konkursów
    > Gromadzenie danych o graczach

Zalety gier reklamowych:

  • > Internetowe gry reklamowe mają powszechny, nieograniczony dostęp do rynków zbytu i potencjalnych klientów na całym świecie.
  • > Nie ma barier językowych i narodowościowych, obsługa jest łatwa i intuicyjna.
  • > Gry internetowe zapewniają dłuższe obcowanie klienta z wizerunkiem produktu lub marką niż inne tradycyjne formy reklamy, zarówno internetowe świadomość marki.
  • > Potrafią wykorzystać marketing wirusowy.
  • > Efektywność advergamingu jest łatwo mierzalna.

W górę