Marketing wirusowy

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Marketing wirusowy Źródło: office.microsoft.com

Marketing wirusowy jest specyficznym rodzajem działań marketingowych polegającym na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług czy produktów.

Nie zawsze musi to być konkretna informacja, może to być tzw. budowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie, czyli wywoływanie pożądanych skojarzeń z nazwą, logo firmy.

Marketing wirusowy to nic innego jak dawna „poczta pantoflowa”. Wraz z rozwojem Internetu i komunikacji mobilnej kampanie typu wirusowego nabrały nowego wymiaru i okazały skuteczniejsze niż tradycyjne formy promocji.

Jeszcze lepiej działają „wirusy” rozsyłane przez SMS. Wystarczy do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców wysłać odpowiedni komunikat. SMS dociera do użytkowników w tak wybranym czasie, aby konsument mógł zareagować na sugestię w nim zawartą w sposób intuicyjny i np. rozesłać wiadomość do swoich znajomych.

Co szczególnie ważne w przypadku marketingu wirusowego - za pomocą SMS można skontaktować się z klientami w dowolnych miejscach: na zakupach, w klubach, na ulicy i w dowolnym czasie co nie jest możliwe przy wykorzystaniu Internetu.

Podobne filmy

Przykład filmu przygotowanego przez firmę Dove.
W górę