Advergaming jest dynamicznie rozwijającym się elementem marketingu mobilnego i zyskuje na popularności wśród marketerów praktycznie każdej branży.
Funkcje advergamingu:
- > Informowanie o nowym produkcie bądź marce
> Kreowanie i wzmacnianie pozytywnego wizerunku firmy
> Zwiększanie znajomości marki
> Wsparcie kampanii reklamowych
> Baza dla konkursów
> Gromadzenie danych o graczach 
Zalety gier reklamowych:
- > Internetowe gry reklamowe mają powszechny, nieograniczony dostęp do rynków zbytu i potencjalnych klientów na całym świecie.
 - > Nie ma barier językowych i narodowościowych, obsługa jest łatwa i intuicyjna.
 - > Gry internetowe zapewniają dłuższe obcowanie klienta z wizerunkiem produktu lub marką niż inne tradycyjne formy reklamy, zarówno internetowe świadomość marki.
 - > Potrafią wykorzystać marketing wirusowy.
 - > Efektywność advergamingu jest łatwo mierzalna.