Kod QR na opakowaniu...
Angielskie pizzerie Papa John’s zachęcają klientów, którzy zamówili pizzę na wynos, do oceny swoich doświadczeń, prze telefon komórkowy. Na tekturowych pudełkach pizzy zostały umieszczone kody QR. Konsumenci mogą zeskanować ten kod lub wysłać SMS z podanym na pudełku kodem i ocenić swoje doświadczenia i napisać krótkie referencje. Na stronie internetowej dodatkowo umieszczono widget, jako część szerszej inicjatywy, zbierającej opinie klientów. Pilotażowy projekt z kwietnia 2014, zakończył się sukcesem. Objął 8 punktów sprzedaży. Następnym krokiem jest wprowadzenie programu dla wszystkich, 248 punktów w Anglii. „Jesteśmy pod wrażeniem osiągniętych do tej pory efektów, genialny wręcz odsetek odpowiedzi, pokazuje, że nasi klienci są gotowi i chętni do dzielenia się swoimi przemyśleniami.” – powiedział Andrew Gallagher, dyrektor marketingu w Papa John’s. Większość ocen jest pozytywna, co cieszy firmę. Natomiast negatywne oceny i komentarze pozwalają określić, czy problem leży w opóźnionych dostawach, czy potrzebna jest przebudowa menu itp.
Więcej...
SMS na ekranie w pas...
Kellogg's LCM kojarzy się nam z płatkami, batonami i innymi smakołykami, za którymi przepadają dzieci. Tym razem umożliwił m.in. mamom na zrobienie miłej niespodzianki pociechom.
Więcej...
850 tys. urządzeń ...
Google - twórca systemu Android ogłosił, że codziennie na świecie aktywuje się 850 000 urządzeń (tabletów i telefonów komórkowych) z systemem. Ilość urządzeń łączących się z serwerami Googla wzrosła o 250% względem zeszłego roku. Twórcy systemu Android poinformowali o swoim sukcesie na blogu Google Mobile Blog przed rozpoczynającym się Światowym Kongresem Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) w Barcelonie. Na rynku znajduje się ponad 800 modeli telefonów i tabletów, działających z zainstalowanym systemem Android. Łącznie na świecie używanych jest ponad 300 milionów urządzeń z Androidem. Rosnącą popularnością cieszy się również Android Market pozwalający ściągać aplikacje na urządzenia z Androidem. W ciągu ostatniego roku gama oferowanych produktów wzrosła trzykrotnie ze 150 000 do 450 000. Każdego miesiąca użytkownicy pobierają ponad miliard aplikacji. Google pozwala producentom na dostosowywanie systemu do ich urządzeń, przykładami mogą tu być nakładki HTC Sense, lub Samsung TouchWiz. Budzi to głosy krytyki wśród twórców oprogramowania. Uważają oni, że na rynku znajduje się za dużo wersji Androida, co utrudnia tworzenie aplikacji.
Więcej...
Usługa, dzięki której użytkownik ma możliwość wysyłania i odbierania wiadomości MMS z plikiem dźwiękowym. Istnieje również możliwość tworzenia multimedialnych prezentacji (tzw. format SMIL), dzięki czemu wiadomość może składać się z kilku elementów dźwiękowych.
Korzystając z infrastruktury operatora GSM, dzięki nawigacji można określać swoje położenie na podstawie nadajników, do których telefon jest podłączony. Już kilka lat temu, Orange wprowadził możliwość śledzenia telefonów tą metodą.
Videosteaming to przesyłaniea obrazu video wraz z dźwiękiem poprzez sieć. Sieć rozumianą zarówno jako Internet, jak i sieci wewnętrzne: różnego rodzaju intranety firmowe, czy sieci LAN.
Marketing wirusowy jest specyficznym rodzajem działań marketingowych polegającym na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami między sobą rozpowszechniać informacje dotyczące firmy, usług czy produktów.
Advergaming to techniki marketingowe, polegające na tworzeniu gier na potrzeby marek oraz zamieszczanie ich w Internecie. Istotą działania advergamingu jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców z przekazem reklamowym marki lub produktu poprzez zapewnienie im rozrywki i przyjemności w postaci internetowych gier reklamowych.
Widżet to nic innego jak fragment kodu, który użytkownik może w prosty sposób dodać do własnej strony internetowej, przeglądarki, pulpitu, bloga czy sieci społecznościowej. Zwykle przybiera formę graficzną i pracuje jako mini aplikacja.
Wi-Fi określa potocznie zestaw standardów stworzonych do budowy bezprzewodowych sieci komputerowych. Szczególnym zastosowaniem Wi-Fi jest budowanie sieci lokalnych (LAN) opartych na komunikacji radiowej czyli WLAN.
Bluetooth to najprościej mówiąc technologia bezprzewodowej komunikacji krótkiego zasięgu pomiędzy różnymi urządzeniami elektronicznymi, takimi jak klawiatura, komputer, laptop, palmtop, telefon komórkowy i wieloma innymi.
Strona mobilna to wersja serwisu internetowego, dostosowana do wymogów technicznych jakie udostępniają nam telefony komórkowe, smartfony jak i inne urządzenia mobilne.
M-Płatności to inaczej płatności mobilne, czyli przeprowadzanie transakcji płatniczych z wykorzystaniem telefonów komórkowych czy komputerów kieszonkowych.
M-kupony stanowią poszerzoną wersję standardowej usługi rozsyłania wiadomości SMS. Usługa polega na dystrybucji kuponów rabatowych za pomocą wiadomości SMS do wyselekcjonowanych grup odbiorców.
Dzięki QR kodom (dwuwymiarowym - kwadratowym - kodom kreskowym) użytkownicy posiadający telefon komórkowy z zainstalowanym na nim odpowiednim czytnikiem mogą w łatwy i szybki sposób uzyskać dostęp do dodatkowych treści poprzez zeskanowanie QR kodu.
USSD czyli Unstructured Supplementary Service Data - jest to usługa używana w sieciach GSM i UMTS, umożliwiająca bezpośrednią komunikację pomiędzy telefonem komórkowym a poszczególnymi elementami sieci komórkowych. Polega ona na nawiązywaniu sesji przez użytkownika korzystającego z usług USSD i utrzymywaniu połączenia radiowego aż do jej zakończenia.
IVR czyli Interactive Voice Response to nazwa systemu w telekomunikacji, umożliwiającego interaktywną obsługę osoby dzwoniącej.
MMS czyli Multimedia Messaging Service to wiadomość umożliwiająca przesyłanie multimediów takich jak grafika, animacje, filmy video, dźwięki itp. Obecnie każdy telefon posiada funkcję MMS.
To specjalny rodzaj wiadomości SMS, w których można przesyłać linki do stron internetowych. W momencie odbioru wiadomości można w przeglądarce telefonu otworzyć daną stronę internetową.
Flash SMS to wiadomości SMS, która w momencie odbioru pojawia się od razu na ekranie telefonu (bez wybierania odpowiedniech opcji w MENU i wybierania SMS-a), dzięki czemu mamy pewność, że go dana wiadomość została odczytana.
SMS Premium to usługa o podwyższonej opłacie. Wiadomości SMS Premium działają na skróconej cztero- lub pięciocyfrowej numeracji zaczynającej się od cyfry siedem lub dziewięć. Kolejne cyfry informują o koszcie wysyłanej wiadomości SMS. Za wysłanie SMS-a na takie numery operatorzy pobierają opłatę, która jest jednakowa dla wszystkich użytkowników telefonów komórkowych i nie zależy od operatora ani od taryfy abonenta.
SMS czyli Short Meassage Service to usługa polegająca na wysyłaniu krótkich wiadomości w formie tekstu w cyfrowych sieciach telefonii komórkowej i stacjonarnej. Każdy SMS liczy do 160 znaków, o których możemy dowiedzieć się więcej w artykule „160 znaków Hillebranda w polu tekstowym SMS” na stronie www.tidemobile.pl
Voice SMS jest to nagranie głosowe odtwarzane automatycznie. Usługa często stosowana w celach informacyjnych i biznesowych. SMS głosowy może być odbierany przez telefony komórkowe jak i stacjonarne. Główną jego zaletą jest efekt wywołany natychmiastową interakcją z odbiorcą. Nie ma konieczności czytania tekstu.