Kod QR na opakowaniu...

Angielskie pizzerie Papa John’s zachęcają klientów, którzy zamówili pizzę na wynos, do oceny swoich doświadczeń, prze telefon komórkowy. Na tekturowych pudełkach pizzy zostały umieszczone kody QR. Konsumenci mogą zeskanować ten kod lub wysłać SMS z podanym na pudełku kodem i ocenić swoje doświadczenia i napisać krótkie referencje. Na stronie internetowej dodatkowo umieszczono widget, jako część szerszej inicjatywy, zbierającej opinie klientów. Pilotażowy projekt z kwietnia 2014, zakończył się sukcesem. Objął 8 punktów sprzedaży. Następnym krokiem jest wprowadzenie programu dla wszystkich, 248 punktów w Anglii. „Jesteśmy pod wrażeniem osiągniętych do tej pory efektów, genialny wręcz odsetek odpowiedzi, pokazuje, że nasi klienci są gotowi i chętni do dzielenia się swoimi przemyśleniami.” – powiedział Andrew Gallagher, dyrektor marketingu w Papa John’s. Większość ocen jest pozytywna, co cieszy firmę. Natomiast negatywne oceny i komentarze pozwalają określić, czy problem leży w opóźnionych dostawach, czy potrzebna jest przebudowa menu itp.  


Więcej...

SMS na ekranie w pas...

Kellogg's LCM kojarzy się nam z płatkami, batonami i innymi smakołykami, za którymi przepadają dzieci. Tym razem umożliwił m.in. mamom na zrobienie miłej niespodzianki pociechom.


Więcej...

Wysyłka SMS w kampa...

Politycy w czasie kampanii wyborczej starają się dotrzeć do wyborców na różne sposoby. Jedni preferują bezpośrednie spotkania z elektoratem, inni wybierają telewizję i billboardy. Innowacyjnym pomysłem sztabu wyborczego Barracka Obamy była wysyłka SMS.


Więcej...
012
Badania i raporty

Google - twórca systemu Android ogłosił, że codziennie na świecie aktywuje się 850 000 urządzeń (tabletów i telefonów komórkowych) z systemem. Ilość urządzeń łączących się z serwerami Googla wzrosła o 250% względem zeszłego roku. Twórcy systemu Android poinformowali o swoim sukcesie na blogu Google Mobile Blog przed rozpoczynającym się Światowym Kongresem Technologii Mobilnych (Mobile World Congress) w Barcelonie.

Na rynku znajduje się ponad 800 modeli telefonów i tabletów, działających z zainstalowanym systemem Android. Łącznie na świecie używanych jest ponad 300 milionów urządzeń z Androidem.

Rosnącą popularnością cieszy się również Android Market pozwalający ściągać aplikacje na urządzenia z Androidem. W ciągu ostatniego roku gama oferowanych produktów wzrosła trzykrotnie ze 150 000 do 450 000. Każdego miesiąca użytkownicy pobierają ponad miliard aplikacji.

Google pozwala producentom na dostosowywanie systemu do ich urządzeń, przykładami mogą tu być nakładki HTC Sense, lub Samsung TouchWiz. Budzi to głosy krytyki wśród twórców oprogramowania. Uważają oni, że na rynku znajduje się za dużo wersji Androida, co utrudnia tworzenie aplikacji.

Ciekawy fragment na temat trendów prognozowanych na rok 2012

„Jennifer Okula
Mobilny marketing przyszłości będzie oparty na mediach społecznościowych w połączeniu z kryterium lokalności (co wyraża angielski skrót SoLoMo – Social Local Mobile). Największe sukcesy będą odnosić te przekazy marketingowe, które połączą w sobie istotność dla odbiorcy z trafieniem we właściwy moment.

Od dłuższego czasu klienci sieci GSM mają możliwość przenoszenia swoich numerów komórkowych między operatorami. Niektóre numery przenoszone są kilkukrotnie. Mało kto chce pożegnać się z numerem, który posiada od kilku lat i często zastępuje numer stacjonarny.

Zgodnie z badaniami TideMobile, zrobionymi na próbie 10 mln SMS 1000 Klientów, najlepszym czasem na akcję marketingową to okienko między 10-tą a 16-tą godziną.

Blisko 90 % całej ludzkości ma dostęp do sieci mobilnej. W tym roku wyślemy ponad 6 tryliardów SMS-ów, a w samej Polsce aż ponad 45 miliardów. W Polsce jest więcej zarejestrowanych kart sim, niż ludzi żyjących na terenie naszego kraju.

Pamiętamy jeszcze czasy kiedy telefony komórkowe służyły jedynie do prowadzenia rozmów i pisania SMS-ów. Okazuje się że telefonowanie to dzisiaj tylko jedna z pobocznych funkcji korzystania z nowych modeli komórek. Jakie zastosowanie mają tak naprawdę telefony komórkowe?

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Adobe:

  • 67% ankietowanych w ostatnich 6-ciu miesiącach kupiło produkt przez telefon komórkowy
  • 45% badanych przez ostatnie 12 miesięcy wydało 249$ na mobilne zakupy

Według amerykańskiego magazynu branży marketingowej „PROMO”, w 2007 roku 13% ankietowanych marketerów twierdziło, że SMS-owe kampanie zostały uwzględnione w ich strategiach. W 2009 roku o inwestowaniu w taką formę reklamy mówiło już 26% respondentów.

Kampanie rabatowe w postaci SMS-ów są dla Klienta wygodne, gdyż nie musi on stale monitorować skrzynki e-mailowej zasypywanej różnym spamem oraz drukować kuponów zawartych w wiadomościach. Wystarczy, że pokażemy sprzedawcy SMS i nasz kupon zostanie zrealizowany.

Z badań IPSOS-u, aż 59 % badanych preferuje konkursy z nagrodami rzeczowymi. Nawet drobne nagrody, jak np. dzwonki, logo, tapety czy gry java na komórkę, przyznawane uczestnikom za samo przystąpienie do akcji, sprawiają, że ruch SMS-owy jest dużo większy niż gdy nagroda przyznana na końcu kampanii SMS-owej.