"SMS to sprawdzony kanał marketingowy, ale najlepsze lata ma przed sobą. Choć wizualnie nie robi wrażenia, to jednak jego efektywność jest imponująca. Kampanie z wykorzystaniem wiadomości tekstowych mają nawet 15-procentowy odzew, a wydatki na ten typ działań ciągle rosną" wyjaśnia Marcin Dobosz, prezes zarządu firmy Hutu House, zajmującej się marketingiem mobilnym.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Portio Research, wysyłanie SMS-ów nadal jest popularną formą przekazu informacji. W 2007 roku wysłano ich na świecie około 2 miliardów, a rok później już ponad 3,5 miliarda.
SMS-y są szczególnie lubiane wśród nastolatków.
Według firmy badawczej Nielsen pomiędzy pierwszym kwartałem 2008 i 2009 roku aktywność SMS-owa wzrosła u młodzieży w USA o 90% Na jednego amerykańskiego nastolatka przypadło w 2009 roku 2899 SMS-ów w skali miesiąca. W pierwszym kwartale 2008 roku było to 1514 wiadomości. Równocześnie spadła liczba połączeń telefonicznych z 238 do 191.
O dużej liczbie wysyłanych SMS-ów wśród osób w wieku 14–25 lat mówi także raport międzynarodowej firmy consultingowej Deloitte. Raport wskazuje, że aż 86% użytkowników komórek w tej grupie wiekowej regularnie korzysta z funkcji wiadomości tekstowych. 81% przyznaje się do aktywnego robienia zdjęć telefonem, a tylko 44% ankietowanych chętnie używa mobilnego Internetu.
(źródło: http://di.com.pl)