Zastosowanie w marketingu mobilnym:
Urządzenie wysyła do odbiorcy prośbę o odebranie wiadomości informacyjno-reklamowej. Po zaakceptowaniu transmisji przez odbiorcę urządzenie wysyła multimedialną wiadomość do telefonu komórkowego lub laptopa. Można przesyłać wizytówki, informacje o firmie, produtach, usługach w postaci elektronicznych gadżetów reklamowych: np. tapety, dzwonki, muzykę. Wysyłanie kodów promocyjnych, ofert specjalnych.
Możliwości Bluetooth:
> Połączenie z pocztą e-mail
> Synchronizacja kalendarza i listy kontaktów
> Gry z udziałem wielu graczy
> Odtwarzanie plików MP3 lub słuchanie radia
> Odbieranie, odrzucanie i kończenie połączeń, dostosowanie poziomu głośności, wybieranie ostatniego numeru itp.
> Przesyłanie zdjęć
> Drukowanie zdjęć
Ponieważ układy scalone Bluetooth sa małe i zużywają niewiele prądu, w obecnych czasach zauważyć można wzrost liczby zastosowań technologii Bluetooth, zarówno w telefonach komórkowych, jak i innych urządzeniach cyfrowych. Popularność technologii Bluetooth zachęca programistów i producentów do tworzenia nowych produktów wykorzystujących technologie Bluetooth, więc granica możliwości jej zastosowań jest tylko fantazja twórców.
Ciekawostka:
„Nazwa "Bluetooth" wzięła się od przydomka średniowiecznego króla wikingów Haralda Blaatanda II, zwanego Sinozębym (żył w latach 940 - 985 n.e.). Podczas swojego panowania zjednoczył Danię i Norwegię. Powstałe państwo miało znaczny wpływ na losy średniowiecznej Europy i Świata. Taki sam cel przyświeca twórcom technologii Bluetooth, która ma łączyć wszystkie standardy komunikacji bezprzewodowej i doprowadzić do tego aby wszystkie urządzenia elektroniczne mogły współpracować ze sobą bezprzewodowo.”- źródło: bluetooth.pl